ABN AMRO World Tennis Tournament

Deze week is de 45e ABN AMRO World Tennis Tournament in Ahoy Rotterdam. Hier nemen dit jaar o.a. Stan Wawrinka, David Ferrer, Robin Haase en tennisheld Roger Federer aan deel. Het ABN AMRO World Tennis Tournament behoort al jaren tot de meest prestigieuze sportevenementen van Nederland. Sinds 1974 is ABN AMRO sponsor van het toernooi, dat in de beginfase onderdeel uitmaakte van de WCT-Series (World Championship of Tennis), de voorloper van de ATP World Tour. Het toernooi in de loop der jaren enorm gegroeid. Ter vergelijking: in 1974 bezochten 46.000 mensen het toernooi, in 2013 een recordaantal van 116.354! De groei uit zich uiteraard niet alleen in de toeschouwersaantallen, maar ook in het prijzengeld. Nam Arthur Ashe in de jaren ’70 nog genoegen met een bedrag van $ 12.000, tegenwoordig krijgt de winnaar € 401.580 op zijn rekening bijgeschreven.

Tijdens het toernooi zijn er allerlei andere activiteiten en (zakelijke) bijeenkomsten. Naast die initiatieven heeft de ABN AMRO dit jaar een speciale experience voor de bezoeker in petto. Deze experience is te zien in de aankomsthal van Ahoy Rotterdam. Het laat de bezoeker het doel zien wat de ABN AMRO voor ogen heeft. Zij hebben een missie uitgesproken; Missie 2030. Met deze missie willen ze in 2030 de woningen en kantoren van klanten én ons eigen vastgoed gemiddeld energielabel A hebben. Hierdoor realiseren we vanaf dat moment een reductie van 2 megaton CO2 per jaar, wat gelijk staat aan de uitstoot van 800.000 personenauto’s! We maken onze eigen kantoren energiezuinig en ondersteunen onze klanten en medewerkers bij de verduurzaming van hun vastgoed. We bieden ze advies, financieringsproducten, online tools en soms korting. Zo creëert ABN AMRO waarde voor klanten, medewerkers, investeerders en de samenleving als geheel.

Nu komt het; ik heb de kans gekregen om de experience te illustreren. Alle problemen die met het onderwerp te maken hebben in beeld brengen, maar natuurlijk ook het doel en de oplossingen. Dit heeft geresulteerd in een houtgelaserd lamp van bijna een meter hoog. Deze lamp heeft een tal van illustraties die door een krachtige lamp te zien zijn op de muur van de ruimte. Hier ontstaat een schitterend schaduwspel.

 

Ik wil ABN AMROBrandBase en Artbox bedanken voor de kans.

Wil je het hele project nog bekijken? Het is tot 18 februari te zien in Ahoy Rotterdam. Als je dit niet haalt je kunt de foto’s bekijken op mijn projectenpagina.

That's not Up!

That's avocado!