ABN AMRO

Missie 2030

Met Missie 2030 heeft ABN AMRO een duidelijk doel gesteld: in 2030 hebben woningen en kantoren van klanten én ons eigen vastgoed gemiddeld energielabel A. Hierdoor realiseren we vanaf dat moment een reductie van 2 megaton CO2 per jaar, wat gelijk staat aan de uitstoot van 800.000 personenauto’s!

We maken onze eigen kantoren energiezuinig en ondersteunen onze klanten en medewerkers bij de verduurzaming van hun vastgoed. We bieden ze advies, financieringsproducten, online tools en soms korting. Zo creëert ABN AMRO waarde voor klanten, medewerkers, investeerders en de samenleving als geheel.

ABN AMRO gaat deze missie aan de buitenwereld communiceren. Zowel aan de zakelijke markt als de particuliere markt. ABN AMRO heeft BrandBase gevraagd om op een creatieve manier aanwezig te zijn tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament in Ahoy. Dit evenement vindt plaats in februari en trekt ruim 100K bezoekers in een maand. Zakelijke relaties en consumenten. Klanten en geen klanten.

 

Missie 2030 inside out.

BrandBase wilde de bezoekers van het tennistoernooi een unieke experience geven om zo het doel onder de aandacht te brengen. BrandBase heeft via Artbox mij gevraagd om de experience van 2-3 minuten te illustreren. Er moest een lamp gemaakt worden in de vorm van een huis. Dit huisje in toevallig een het logo van de ABN AMRO, maar dan omgedraaid! Nadat ik de briefing binnen had ben ik de problemen en de oplossingen gaan illustreren. Dit alles moest uit 1 vlak bestaan, omdat het geheel gelaserd ging worden. Door deze ombouw en een goede sterk lamp vormt al snel een schitterend schaduwspel op de muur die je kan bedienen met een dimmer. Om het geheel af te maken is er een voice-over die je begeleid door de experience.

Credits

Client : ABN AMRO
Agency : BrandBase
Producer : Artbox
Illustration : Sjoerd Verbeek

That's not Up!

That's avocado!