Su’legria 2017

CAMPAIGN IDENTITY FOR THE BIGGEST MUSIC FESTIVAL OF CURAÇAO

Su’Legria is het grootste muziekfestival van Curaçao. Zij vermengen de elektronische beat van housemuziek met hun Caribische flair. Vrij vertaald uit het Papiaments betekent Su’Legria “zijn/haar geluk” en staat in dit geval voor een nacht waarin iedereen de dagelijkse zorgen even kan vergeten en het leven kan vieren.

Ook deze editie werd ik gevraagd om de campagne te verzorgen voor het festival. De opdrachtgever wilde ook dit jaar weer een totaal ander concept, net als voor gaande 3 jaar. We kwamen uit op het idee waarbij de bezoekers en het eiland centraal staan. Al snel kwam het concept dat we wilden werken met de mensen van het eiland en een abstracte wereld van vreugde en kleur. Deze wisselwerking werd de basis van de campagne.

Credits

Client : Fabash
Graphic design : Sjoerd Verbeek
Photography : PRGV 100% creatie

Social media

Bij de promotie voor Su’legria ligt de nadruk op online communicatie. Zo heb ik naast 30+ advertentie voor Facebook ook een serie beelden gemaakt die op Instagram 1 grote illustratie vormt. Zo hebben we gekeken hoe we op welk medium te werk kunnen gaan en hoe we kunnen opvallen tussen al het festival ‘geweld’ op social media.

Daarnaast hebben we dit jaar meer geëxperimenteerd met GIFjes. Bewegend beeld is tegenwoordig een meerwaarde voor elk event. Het is een trigger voor mensen op te stoppen op hun tijdlijn.

That's not Up!

That's avocado!